Bağımsız Maden İş Sendikası olarak Eskişehir Mihalıççık ilçe sınırlarında olan Doruk Madencilik işçileriyle başladığımız mücadeleyi zaferle sonuçlandırmanın onurunu ve emeği gasp edilen madencilerin direnerek elde ettiği kazanımların mutluluğunu paylaşıyoruz.
Bu teşekkür metnini madencilerin zaferine katkı sağlayan aynı yoksulluğu paylaştığımız tüm Türkiye emekçilerine ve kamuoyuna, madencilerle dayanışma içerisinde olan siyasi parti temsilcileri, kurumlara sunuyoruz.
Polyak direnişimizin zaferle sonuçlanmasının ardından Eskişehir Mihalıççık ilçesinde bulunan Doruk Madencilikte sistematik ve periyodik olarak mağdur edilen madenciler ile sendikamız toplantılar gerçekleştirmiş, akabinde çok kısa sürede neredeyse tüm yeraltı maden işçileri sendikamıza üye olmuş ve sarı sendikayı sırtlarından atmışlardır. Sarı sendika ve iktidar temsilcileri tarafından ertelenen ve çözümsüz bırakılan; uzun süreli hukuka aykırı ücretsiz izin uygulaması, ay bazlı ücret alacakları, tazminat mağduriyetleri gibi çeşit çeşit birikmiş yakıcı sorunlara karşı yeni bir mücadele takvimi böyle başlamıştır.
Kuralsız, güvencesiz bir özel işletme pratiğine sahip olan bu işletmeye karşı 12 Nisan Pazar günü türlü olanaksızlıklar içerisinde, holdinglerin talimatıyla tutuklu bulunan sendikamız yöneticisi ve uzmanlarının aramızdan alınmış halde ve esasen her türlü kuşatma altında başlattığımız mücadele, ölümsüz önderlerimiz Tahir Çetin ve Ali Faik İnter’in açtığı yol ve çizgiyle yürütülmüş; tüm emekçi halkımızın yüksek dayanışması ve sahiplenmesiyle zafere ulaşmıştır.
Doruk Madencilik direnişimizi omuzlanan, yürüten, bedeller ödeyen ve zafere ulaştıran en başta maden işçileri ve onların değerli eşleri, çocukları, çevrelerine teşekkür ederiz.
İlk geceden itibaren çayı, çorbasıyla ellerinden gelen dayanışmanın tümünü ortaya koyan Mihalıççık, Beypazarı, Çayırhan, Nallıhan, Güdül, Ayaş, Ankara halkı ve esnaflarına ve muhtarlarına teşekkür ederiz.
İlk günden itibaren mücadelemizi yalnız bırakmayan ve dayanışma içerisinde olan CHP Genel Başkanı Özgür Özel’e, CHP Eskişehir Milletvekili Jale Nur Süllü’ye, Utku Çakırözer’e ve İbrahim Arslan’a, Ankara Milletvekili Aylin Yaman’a, CHP Genel Başkan Yardımcısı Ulaş Karasu’ya, CHP PM Üyesi Zeliha Aksaz Şahbaz’a, CHP Emek Büroları Danışmanı Dinçer Mendillioğlu‘na, CHP geçmiş dönem Milletvekili Aylin Nazlıaka’ya teşekkür ederiz.
Polyak maden direnişimizin de çözüm noktasına ulaşmasında aracı olan, ilk andan itibaren Doruk Maden direnişimizin hem yanında olup hem de çözüme ulaşmasına büyük katkı sunan CHP İzmir Milletvekili Ümit Özlale hocamıza ve sendikamızın kuruluşundan bu yana ve direnişimizin ilk anından itibaren yanımızda olan CHP Manisa Milletvekili Ahmet Vehbi Bakırlıoğlu’na özel olarak teşekkür ederiz.
Mücadele boyunca bizlere destek olan DEM Parti Eş Genel Başkanı Tülay Hatimoğulları’na, DEM Parti İstanbul Milletvekili Celal Fırat’a, DEM Parti İzmir Milletvekili İbrahim Akın’a teşekkür ederiz.
Özel olarak, Ankara’da abluka altındayken bizlerle yan yana olan ve son güne kadar yanımızdan ayrılmayan DEM Parti Urfa Milletvekili Ferit Şenyaşar’a, DEM Parti Ağrı Milletvekili Sırrı Sakık’a ve DEM Parti Eş Genel Başkan Yardımcısı Mahfuz Güleryüz’e teşekkür ederiz.
Madencilerle birlikte yan yana bizimle birlikte aynı açlığı paylaşıp dayanışma içerisinde olan TİP Genel Başkanı ve İstanbul Milletvekili Erkan Baş’a ve Kurtuluş Parkı’nda bizleri yalnız bırakmayan tüm TİP üyesi dostlarımıza teşekkür ederiz.
Yine madencilerle birlikte açlığımızı paylaşan, direnişin ihtiyaçları noktasında tüm çabasını seferber eden 27. Dönem CHP Ankara Milletvekili Yıldırım Kaya’ya teşekkür ederiz.
EMEP Genel Başkan Yardımcısı ve Antep Milletvekili Sevda Karaca’ya ve EMEP İstanbul Milletvekili İskender Bayhan’a dayanışmalarından dolayı teşekkür ederiz.
İYİ Parti Grup Başkanvekili ve Antalya Milletvekili Uğur Poyraz’a, İYİ Parti Manisa Milletvekili Şenol Sunat’a teşekkür ederiz.
Gelecek Partisi, Saadet Partisi, Yeniden Refah Partisi ve madenciden yana tavır geliştiren tüm siyasi parti ve temsilcilerine ayrı ayrı teşekkür ediyoruz.
Mamak Belediye Başkanı Veli Gündüz’e, Ankara Büyükşehir Belediyesi’ne, Nallıhan Belediyesi’ne teşekkür ederiz.
Açlık grevimiz sürerken düzenli sağlık kontrolleri ve bilgilendirme yapan Ankara Tabip Odasına, destekleriyle yanımızda bulunan Özel Sektör Öğretmenler Sendikası, Eğitim-Sen, Eğitim-İş, TMMOB, Disk Nakliyat İş, Disk Birleşik Metal İş, Disk Sosyal İş, Disk Basın İş, Disk Birleşik Tarım Orman İş, Disk Limter İş, Disk Enerji Sen, Tümka-İş, Disk Dev Yapı İş, Disk Sine Sen’e dayanışmaları için teşekkür ediyoruz.
Gözaltı takipleri konusundaki dayanışmalarıyla madencileri yalnız bırakmayan Çağdaş Hukukçular Derneği’ne ve tüm avukat dostlarımıza teşekkür ederiz.
Gençlerbirliği taraftar grubu KaraKızıl’a, Adana Demirspor taraftar grubuna, Çarşı grubuna, Fener Sol taraftar grubuna ve adını sayamadığımız nicelerine teşekkürlerimizi sunuyoruz.
Direnişimizin gün gün Türkiye kamuoyunda sesini duyurmak ve tüm kamuoyunu madencinin tarafı kılmak için çabalayan basın emekçilerine özel olarak teşekkür ediyoruz.
Süreç boyunca taleplerimizin karşılanması amacıyla sorumluluk üstlenen tüm kişi ve kurumlara teşekkür ediyoruz.
Yola çıktığımız ilk andan, ellerimizi zafer için kaldırdığımız bu ana kadar işçilerden yana tavır alan, sesimiz olan, bizi yollarda karşılayan, kent meydanlarında buluşan halkımıza sonsuz teşekkür ediyor ve önlerinde saygıyla eğiliyoruz. Bu zaferi kurucu önderlerimiz, kutup yıldızlarımız Tahir Çetin ve Ali Faik İnter’e ithaf ediyoruz. Kutup yıldızlarımız bize maden işçilerinin örgütlü mücadelesinde, holdingler ve holdinglerin semirdiği her tür siyasi, sendikal odakla nasıl kavga edileceğini yaşamlarıyla, kavgalarıyla ortaya koyarak öğrettiler. İnanıyoruz ki memleketimizde yerin yedi kat altına girip doğanın ciğerine inenler, memleketteki bu değeri canları pahasına üretenler Tahir Çetin ve Ali Faik İnter’in ortaya koyduğu mücadeleyi ve ruhu görüp onların yoldaşlık çizgisini takip edecek ve kendi havzalarında, kendi komşularıyla, kendi iş arkadaşlarıyla bu yoldaşlığı büyüteceklerdir.
Madencilerin kurtuluşu için birlikte karar alan, birlikte yöneten, sesini daha güçlü duyurabilen, sarı sendikaları bulunduğu havzalardan kovacak olan örgütlülüğü beraber inşa edeceğiz. Ölülerimizi göğe yükselten, onların mücadele miraslarını omuzlayan maden işçilerine bin selam olsun. Köy köy, fabrika fabrika, maden maden, işyeri işyeri örgütlenmeyi sürdürecek işçi komitelerimizi büyüteceğiz.
BİZ HİÇ KAYBETMEDİK!
MUTLAKA AMA MUTLAKA KAZANACAĞIZ!
İŞÇİ SINIFI KAZANACAK!

